MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 1,2 |
Tema 1: Keluarga Berwawasan Unit 1: Masyarakat Penyayang |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.1 Asas menulis. 4.1 Mengaplikasikan unsur keindahan dan kesantunan bahasa dalam
bahan sastera. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.1.1 Mendengar, mengecam sebutan, dan menyebut
semula ujaran yang terdapat dalam situasi formal 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat
dan tersirat untuk memberikan respons 3.1.1 Menulis ayat dalam perenggan secara
mekanis dalam bentuk tulisan berangkai 4.1.1 Bercerita dan mengujarkan dialog yang
mengandungi peribahasa dan bahasa yang santun. 5.1.1(i) Memahami dan menggunakan kata nama am
mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 2-6 PENDIDIKAN SIVIK JANUARI TEMA: KASIH SAYANG |
PKJR TEMA 1 Pengangkutan darat |
1.1 Kenderaan persendirian, kenderaan awam, kenderaan berat dan jentera |
HP PKJR 1.1.5 Membuat keputusan memilih kenderaan awam yang selamat
mengikut situasi. |
PKJR BAM m/s 1 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 3,4 |
Tema 1: Keluarga Berwawasan Unit 2: Kerjasama Eratkan Hubungan |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.2 Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.1.2 Mendengar, memahami dan memberikan respons terhadap maklumat
yang diujarkan dalam situasi formal 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat dan tersirat untuk
memberikan respons 3.2.1 Membina dan menulis ayat untuk menyatakan pendapat daripada
sesuatu bahan multimedia. 4.2.1 Melafazkan dan melagukan syair dengan irama yang sesuai serta
menyatakan idea keseluruhan syair 5.1.1(ii) Memahami dan menggunakan kata nama khas mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 7-12 |
PKJR TEMA 1 Pengangkutan darat |
1.1 Kenderaan persendirian, kenderaan awam, kenderaan
berat dan jentera |
HP PKJR 1.1.5 Membuat keputusan memilih kenderaan awam yang selamat
mengikut situasi. |
PKJR BAM m/s 2 |
|
CUTI
TAHUN BARU CINA (KUMPULAN A: 10 - 13 FEBRUARI 2021, KUMPULAN B: 10 -
13 FEBRUARI 2021) |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 5,6 |
Tema 1: Keluarga Berwawasan Unit 3: Masyarakat Celik Ilmu |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.2 Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata
mengikut konteks |
1.1.3 Mendengar, mentafsir dan memberikan
respons terhadap soalan secara kritis dan kreatif. 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat
dan tersirat untuk memberikan respons 3.2.1 Membina dan menulis ayat untuk menyatakan
pendapat daripada sesuatu bahan multimedia . 3.2.2 Menghasilkan jawapan dengan memberikan
alasan secara kritis dan kreatif 4.2.2 Mendeklamasikan sajak dengan nada yang
sesuai dan menyatakan maksud sajak. 5.1.1(i-iv) Memahami dan menggunakan kata nama
am, kata nama khas, kata ganti nama dan penjodoh bilangan mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 13-22 PENDIDIKAN SIVIK FEBRUARI TEMA: HORMAT MENGHORMATI |
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.1 Jenis-jenis Jalan raya |
HP PKJR 2.1.3 Menyatakan isyarat keselamatan jalan yang perlu
dipatuhi untuk mengawal lalu lintas |
PKJR BAM m/s 3 Aktiviti 2 |
|
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.1 Jenis-jenis Jalan raya |
HP PKJR 2.1.4 Mengenal pasti elemen persekitaran yang dapat
meningkatkan keselamatan pengguna jalan raya. |
PKJR BAM m/s 4-5 Aktiviti 3 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 6,7 |
Tema 2: Kesihatan dan Kebersihan Unit 4: Bahaya dalam Senyap |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.2.1 Bertutur untuk menyatakan pertimbangan dan keputusan tentang
bahan multimedia secara bertatasusila mengikut konteks 2.1.2 Membaca dan merujuk kamus serta media elektronik untuk mencari
makna perkataan dan meneliti ejaan yang tepat mengikut susunan perkataan 3.2.3 Mencatat maklumat berdasarkan bahan yang dibaca, dilihat, dan
didengar 4.3.1 Mengubah suai puisi dengan bahasa yang indah dan santun secara
separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.1.2 Memahami dan menggunakan kata kerja transitif dan kata kerja
tak transitif mengikut konteks. |
Buku Teks: Halaman 23-30 |
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.2 Prasarana jalan raya |
HP PKJR 2.2.5 Menjelaskan risiko penggunaan laluan pejalan kaki. |
PKJR BAM m/s 6 Aktiviti 4 |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
|
M 8 |
Tema 2: Kesihatan dan Kebersihan Unit 5: Kebersihan Diri dan Persekitaran |
1.4 Bertutur, berbual dan menyatakan permintaan tentang sesuatu perkara
daripada pelbagai sumber dalam situasi formal dan tidak formal secara
bertatasusila. 2.4 Membaca dan memahami maklumat yang tersurat dan tersirat
daripada pelbagai bahan untuk memberi respons dengan betul. 3.4 Menulis imlak dengantepat. 4.2 Mengujarkan bahasa yang indah dan menggunakan bahasa badan secara kreatif semasa bercerita secara didik hibur. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata dengan betul mengikut
konteks. |
1.4.2 Berbual tentang sesuatu perkara daripada pelbagai sumber
menggunakan kata gelaran yang sesuai dalam situasi formal secara
bertatasusila. 2.4.3 Membaca dan memahami maklumat yang tersurat dan tersirat
dengan tepat daripada pelbagai bahan untuk membuat ulasan yang betul. 3.4.1 Menulis pelbagai jenis kata ganda dengan ejaan yang tepat
secara imlak. 4.2.1 Mengujarkan ayat dengan sebutan yang jelas dan intonasi yang
betul serta menggunakan laras bahasa yang sesuai semasa bercerita. 5.1.5 Memahami dan menggunakan kata adjektif dan kata bantu mengikut
konteks dengan betul. |
Buku Teks: Halaman 31-36 |
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.4 Aliran lalu lintas |
HP PKJR 2.4.2 Memberi penerangan tentang isyarat keselamatan
jalan yang mengawal aliran lalu lintas |
PKJR BAM m/s 7 Aktiviti 5 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 9,10 |
Tema 2: Kesihatan dan Kebersihan Unit 6: Minda Sihat |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan multimedia. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.2.1 Bertutur untuk menyatakan pertimbangan dan keputusan tentang
bahan multimedia secara bertatasusila mengikut konteks 1.2.2 Bertutur dan menghuraikan maklumat tersurat dan tersirat yang
dikenal pasti dengan menggunakan idea yang kritis dan kreatif 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia
untuk membuat pertimbangan dan keputusan 3.2.4 Menulis teks prosa yang diimlakkan 4.3.2 Mengubah suai cerita dengan bahasa yang indah dan santun secara
separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.1.2 Memahami dan menggunakan kata kerja transitif dan kata kerja
tak transitif mengikut konteks. 5.1.3 Memahami dan menggunakan pelbagai kata adjektif mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 37-46 PENDIDIKAN SIVIK (MAC) TEMA: BERTANGGUNGJAWAB |
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.3 Isyarat keselamatan Jalan Raya |
HP PKJR 2.3.5 Menerangkan akibat tidak mematuhi isyarat
keselamatan jalan raya. |
PKJR BAM m/s 8-9 Aktiviti 6 |
|
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL (KUMPULAN
A: 26.03.2021 – 03.04.2021, KUMPULAN B: 27.03.2021 – 04.04.2021) |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 11 |
Tema 3: Keselamatan Unit 7: Bijak Bertindak |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan menghasilkan unsur keindahan
dalam seni tulisan jawi. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.2.2 Bertutur dan menghuraikan maklumat tersurat dan tersirat yang
dikenal pasti dengan menggunakan idea yang kritis dan kreatif 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.3.1 Mendraf dan menghasilkan penulisan berformat, dan tidak
berformat 4.4.1 Mengenal, mengecam dan menyebut huruf tunggal yang ditulis
mengikut tulisan Jawi dalam perumpamaan dan mempersembahkannya 5.1.3 Memahami dan menggunakan pelbagai kata adjektif mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 47-54 |
PKJR TEMA 2 Persekitaran Jalan Raya |
2.4 Aliran lalu lintas |
HP PKJR 2.4.4 Menjelaskan kesesakan trafik mempengaruhi
keselamatan pengguna jalan. |
PKJR BAM m/s 10 Aktiviti 7 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 12 |
Tema 3: Keselamatan Unit 8: Awasi Langkahmu |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan menghasilkan unsur keindahan
dalam seni tulisan jawi. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.2.3 Bersoal jawab untuk menjana idea tentang sesuatu perkara 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.3.1 Mendraf dan menghasilkan penulisan berformat, dan tidak
berformat 4.4.2 Mempersembahkan keindahan seni tulisan jawi melalui
perumpamaan 5.1.4(ii) Memahami dan menggunakan kata penguat mengikut konteks 5.1.4(iii) Memahami dan menggunakan kata bantu mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 55-62 |
PKJR TEMA 3 Peraturan dan Undang-undang Jalan
Raya |
3.1 Mengetahui tentang peraturan dan
undang-undang jalan raya serta menggunakannya. |
HP PKJR 3.1.5 Mengenal pasti prosedur keselamatan yang relevan
di persekitaran mereka. |
PKJR BAM m/s 11 Aktiviti 8 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 13, 14 |
Tema 3: Keselamatan Unit 9: Beringat Sebelum Terkena |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 1.3 Bercerita, dan menceritakan perkara yang didengar, ditonton dan
dibaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.3 Menghasilkan penulisan 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.2.3 Bersoal jawab untuk menjana idea tentang sesuatu perkara 1.3.1 Bercerita dengan sebutan yang betul, intonasi dan gaya yang
sesuai 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.3.1 Mendraf dan menghasilkan penulisan berformat, dan tidak
berformat 3.3.2 Mengedit dan memurnikan perenggan dari aspek ejaan, tanda
baca, penggunaan imbuhan, penggunaan kata, dan struktur ayat 5.1.4(i-iii) Memahami dan menggunakan kata pemeri, kata penguat dan
kata bantu mengikut konteks 5.2.2(i-ii) Memahami dan menggunakan kata majmuk bebas, kata majmuk
mantap dan kata majmuk kiasan mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 63-72 TEMA: KEGEMBIRAAN |
PKJR TEMA 3 Peraturan dan Undang-undang Jalan
Raya |
3.1 Mengetahui tentang peraturan dan
undang-undang jalan raya serta menggunakannya. |
HP PKJR 3.1.7 Mengaplikasikan peraturan dan undang-undang
jalan raya : Pejalan kaki - terutama apabila melintas jalan Penumpang Penunggang basikal Pemandu Pembonceng basikal |
PKJR BAM m/s 12 Aktiviti 9 BAM m/s 13 Aktiviti 10 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 15 |
Tema 4: Perpaduan Unit 10: Memupuk Perpaduan |
1.6 Berbicara untuk menyampaikan maklumat tentang sesuatu perkara
daripada pelbagai sumber dengan tepat secara bertatasusila. 2.6 Membaca pelbagai bahan sastera dan bukan sastera yang sesuai
bagi memupuk minat membaca. 3.6 Menulis untuk menyampaikan maklumat tentang sesuatu perkara
dengan menggunakan bahasa yang santun. 4.3 Mengujarkan bahasa yang indah dan menggunakan bahasa badan
dengan kreatif melalui lakonan secara didik hibur. 5.2 Memahami dan menggunakan pembentukan kata yang sesuai dalam
pelbagai situasi dengan betul. |
1.6.1 Berbicara untuk mendapatkan maklumat yang tersurat dan tersirat
dengan tepat tentang sesuatu perkara secara bertatasusila. 2.6.2 Membaca dan memahami pelbagai bahan bukan sastera untuk memperkaya
laras bahasa. 3.6.2 Menulis untuk menyampaikan maklumat yang betul berbentuk
syarahan, ucapan dan pidato dengan betul serta menggunakan bahasa yang
santun. 4.3.1 Mengujarkan dialog dengan sebutan yang jelas dan intonasi yang
betul serta menggunakan bahasa badan yang kreatif melalui lakonan. 5.2.3 Memahami dan menggunakan kata majmuk istilah khusus dalam
bidang ilmiah dan kata majmuk yang mendukung maksud kiasan dengan betul dalam
pelbagai situasi. |
Buku Teks: Halaman 73-80 |
PKJR TEMA 3 Peraturan dan Undang-undang Jalan
Raya |
3.1 Mengetahui tentang peraturan dan
undang-undang jalan raya serta menggunakannya. |
HP PKJR 3.1.7 Mengaplikasikan peraturan dan undang-undang
jalan raya : Pejalan kaki - terutama apabila melintas jalan Penumpang Penunggang basikal Pemandu Pembonceng basikal |
PKJR BAM m/s 14 Aktiviti 11 |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 16, 17 |
Tema 4: Perpaduan Unit 11: Meraikan Penyatuan |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.1 Asas menulis. 4.2 Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks situasi. |
1.1.1 Mendengar, mengecam sebutan, dan menyebut semula ujaran yang
terdapat dalam situasi formal 2.3.2 Membaca dan mempersembahkan karya sastera dan karya bukan sastera
dengan pelbagai bentuk penyampaian 3.1.1 Menulis ayat dalam perenggan secara mekanis dalam bentuk
tulisan berangkai 4.2.1 Melafazkan dan melagukan syair dengan irama yang sesuai serta
menyatakan idea keseluruhan syair 5.2.1(iv) Memahami dan menggunakan kata berimbuhan sisipan mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 81-86 |
PKJR TEMA 3 Peraturan dan Undang-undang Jalan
Raya |
3.1 Mengetahui tentang peraturan dan undang-undang jalan raya
serta menggunakannya. |
HP PKJR 3.1.7 Mengaplikasikan peraturan dan undang-undang
jalan raya : Pejalan kaki - terutama apabila melintas jalan Penumpang Penunggang basikal Pemandu Pembonceng basikal |
PKJR BAM m/s 15 Aktiviti 12 |
|
CUTI
HARI RAYA AIDILFITRI (KUMPULAN A: 11 - 14 MEI 2021, KUMPULAN
B: 11 - 14 MEI 2021) |
MINGGU |
TEMA / UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 17,18 |
Tema 4: Perpaduan Unit 12: Jalinan Perpaduan |
1.1
Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam situasi formal
dan tidak formal 2.1
Asas membaca dan memahami. 3.2
Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 3.3
Menghasilkan penulisan 4.2
Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. 5.2
Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.1.2 Mendengar, memahami dan memberikan respons
terhadap maklumat yang diujarkan dalam situasi formal 2.1.1
Membaca dan memahami maklumat tersurat dan tersirat untuk memberikan respons 3.2.1
Membina dan menulis ayat untuk menyatakan pendapat daripada sesuatu bahan
multimedia. 3.3.2
Mengedit dan memurnikan perenggan dari aspek ejaan, tanda baca, penggunaan
imbuhan, penggunaan kata, dan struktur ayat 4.2.2
Mendeklamasikan sajak dengan nada yang sesuai dan menyatakan maksud sajak. 5.2.2(i)
Memahami dan menggunakan kata majmuk bebas dan kata majmuk mantap mengikut
konteks 5.2.1(iii)
Memahami dan menggunakan kata berimbuhan apitan mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 87-96 PENDIDIKAN SIVIK (MEI) TEMA: KASIH SAYANG |
PKJR TEMA 4 Tingkah Laku Pejalan Kaki |
4.4 Melintas dengan selamat |
HP PKJR: 4.4.2 Mengenal pasti tempat yang paling selamat untuk melintas
jalan, contohnya: ·
Tempat melintas yang ditentukan seperti jejantas, lintasan
pejalan kaki dan lintasan pejalan kaki berisyarat. ·
Tempat melintas atau persimpangan yang diselia oleh peronda
lintasan sekolah. ·
Melintas jauh dari simpang jalan. |
PKJR BAM m/s 16 Aktiviti 13 |
|
PKJR TEMA 4 Tingkah Laku Pejalan Kaki |
4.4 Melintas dengan selamat |
HP PKJR: 4.4.2 Mengenal pasti tempat yang paling selamat untuk melintas
jalan, contohnya: ·
Tempat melintas yang ditentukan seperti jejantas, lintasan
pejalan kaki dan lintasan pejalan kaki berisyarat. ·
Tempat melintas atau persimpangan yang diselia oleh peronda
lintasan sekolah. ·
Melintas jauh dari simpang jalan. |
PKJR BAM m/s 17 Aktiviti 13 |
|
CUTI
PERTENGAHAN TAHUN (KUMPULAN
A: 28.05.2021 – 12.06.2021, KUMPULAN B: 29.05.2021 – 13.06.2021) |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 19 |
Tema 5: Jati Diri, Patriotisme dan Kewarganegaraan Unit 13: Sikap Bertanggungjawab |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.1.3 Mendengar, mentafsir dan memberikan respons terhadap soalan
secara kritis dan kreatif. 2.1.2 Membaca dan merujuk kamus serta media elektronik untuk mencari
makna perkataan dan meneliti ejaan yang tepat mengikut susunan perkataan 3.2.2 Menghasilkan jawapan dengan memberikan alasan secara kritis
dan kreatif 4.3.1 Mengubah suai puisi dengan bahasa yang indah dan santun secara
separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.2.2(ii) Memahami dan menggunakan kata majmuk kiasan mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 97-102 |
PKJR TEMA 5 TINGKAH LAKU PENUNGGANG BASIKAL |
5.1 Berbasikal dengan selamat |
HP PKJR 5.1.5 Menunjukkan cara menunggang basikal yang
selamat. |
PKJR BAM m/s 18 Aktiviti 14 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 20,21 |
Tema 5: Jati Diri, Patriotisme dan Kewarganegaraan Unit 14: Sayangi Malaysia |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan multimedia. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.2.1 Bertutur untuk menyatakan pertimbangan dan keputusan tentang
bahan multimedia secara bertatasusila mengikut konteks 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia untuk
membuat pertimbangan dan keputusan 3.2.3 Mencatat maklumat berdasarkan bahan yang dibaca, dilihat, dan
didengar 4.3.2 Mengubah suai cerita dengan bahasa yang indah dan santun
secara separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.2.3(i) Memahami dan menggunakan kata ganda penuh mengikut konteks 5.2.3(ii) Memahami dan menggunakan kata ganda separa mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 103-108 PENDIDIKAN SIVIK (JUN) TEMA: HORMAT MENGHORMATI |
PKJR TEMA 5 TINGKAH LAKU PENUNGGANG BASIKAL |
5.1 Berbasikal dengan selamat |
HP PKJR 5.1.5 Menunjukkan cara menunggang basikal yang
selamat. |
PKJR BAM m/s 19 Aktiviti 14 PKJR BAM m/s 20 Aktiviti 15 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 21, 22 |
Tema 5: Jati Diri, Patriotisme dan Kewarganegaraan Unit 15: Keranamu Malaysia |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.2.2 Bertutur dan menghuraikan maklumat tersurat dan tersirat yang
dikenal pasti dengan menggunakan idea yang kritis dan kreatif 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.2.4 Menulis teks prosa yang diimlakkan 4.3.3 Mengubah suai seni kata lagu dengan menggunakan diksi yang
sesuai dan mempersembahkannya dengan gaya yang kreatif 5.2.2(ii) Memahami dan menggunakan kata majmuk kiasan mengikut
konteks 5.2.3(iii) Memahami dan menggunakan kata ganda berentak mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman 109-118 |
PKJR TEMA 5 : TINGKAH LAKU PENUNGGANG
BASIKAL |
5.1 Berbasikal dengan selamat |
HP PKJR 5.1.5 Menunjukkan cara menunggang basikal yang
selamat. |
PKJR BAM m/s 20 Aktiviti 15 BAM m/s 21 Aktiviti 16 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 23,24 |
Tema 6: Sains, Teknologi dan Inovasi Unit 16: Sains dan Kehidupan |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan menghasilkan unsur keindahan dalam
seni tulisan jawi. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.2.3 Bersoal jawab untuk menjana idea tentang sesuatu perkara 2.3.2 Membaca dan mempersembahkan karya sastera dan karya bukan
sastera dengan pelbagai bentuk penyampaian 3.3.1 Mendraf dan menghasilkan penulisan berformat, dan tidak
berformat 4.4.1 Mengenal, mengecam dan menyebut huruf tunggal yang ditulis
mengikut tulisan Jawi dalam perumpamaan dan mempersembahkannya 5.3.1 Memahami dan membina ayat tunggal dan ayat majmuk dengan peluasan
subjek dan predikat mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 119-126 PENDIDIKAN SIVIK (JULAI) TEMA: BERTANGGUNGJAWAB |
PKJR TEMA 5 : TINGKAH LAKU PENUNGGANG
BASIKAL |
5.1 Berbasikal dengan selamat |
HP PKJR 5.1.5 Menunjukkan cara menunggang basikal yang
selamat. |
PKJR BAM m/s 22 Aktiviti 17 |
|
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.1 Tingkah laku yang selamat dan tanggungjawab seseorang penumpang |
HP PKJR 6.1.2 Menjelaskan cara penumpang
boleh menyumbang kepada keselamatan orang lain. |
PKJR BAM m/s 23 Aktiviti 18 |
|
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL (KUMPULAN A: 16.07.2021 – 24.07.2021,
KUMPULAN B: 17.07.2021 – 25.07.2021) |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 24, 25 |
Tema 6: Sains, Teknologi dan Inovasi Unit 17: Mesra Teknologi |
1.3 Bercerita, dan menceritakan perkara yang didengar, ditonton dan
dibaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan menghasilkan unsur keindahan
dalam seni tulisan jawi. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut
konteks |
1.3.1 Bercerita dengan sebutan yang betul, intonasi dan gaya yang
sesuai 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat dan tersirat untuk
memberikan respons 3.3.2 Mengedit dan memurnikan perenggan dari aspek ejaan, tanda
baca, penggunaan imbuhan, penggunaan kata, dan struktur ayat 4.4.2 Mempersembahkan keindahan seni tulisan jawi melalui
perumpamaan 5.3.1 Memahami dan membina ayat tunggal dan ayat majmuk dengan
peluasan subjek dan predikat mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
127-132 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.1 Tingkah laku yang selamat dan tanggungjawab seseorang penumpang |
HP PKJR 6.1.2 Menjelaskan cara penumpang
boleh menyumbang kepada keselamatan orang lain. |
PKJR BAM m/s 23 Aktiviti 18 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 25,26 |
Tema 6: Sains, Teknologi dan Inovasi Unit 18: Inovasi Bertambah Mutu |
1.3 Bercerita, dan menceritakan perkara yang didengar, ditonton dan
dibaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.3 Menghasilkan penulisan 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.3.2 Menceritakan sesuatu perkara yang didengar, ditonton dan
dibaca dengan sebutan yang betul dan intonasi serta gaya yang sesuai 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat dan tersirat untuk
memberikan respons 2.1.2 Membaca dan merujuk kamus serta media elektronik untuk mencari
makna perkataan dan meneliti ejaan yang tepat mengikut susunan perkataan 3.3.2 Mengedit dan memurnikan perenggan dari aspek ejaan, tanda
baca, penggunaan imbuhan, penggunaan kata, dan struktur ayat 5.3.1 Memahami dan membina ayat tunggal dan ayat majmuk dengan
peluasan subjek dan predikat mengikut konteks 5.3.2(i-ii) Memahami dan membina pelbagai jenis ayat seruan dan ayat
perintah mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 133-142 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
HP PKJR 6.2.3 Menunjukkan cara alat perlindungan yang
bersesuaian dikancingkan dan dilaraskan supaya muat kepada pemakainya. |
PKJR BAM m/s 24 Aktiviti 19 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 27,28 |
Tema 7: Kelestarian Alam Unit 19: Ceriakan Buana Kita |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan multimedia. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.1 Mengaplikasikan unsur keindahan dan kesantunan bahasa dalam
bahan sastera. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks dengan betul |
1.1.1 Mendengar, mengecam sebutan, dan menyebut semula ujaran yang
terdapat dalam situasi formal 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia
untuk membuat pertimbangan dan keputusan 3.3.2 Mengedit dan memurnikan perenggan dari aspek ejaan, tanda
baca, penggunaan imbuhan, penggunaan kata, dan struktur ayat 4.1.1 Bercerita dan mengujarkan dialog yang mengandungi peribahasa
dan bahasa yang santun. 5.3.3 Memahami dan membina ayat aktif, dan ayat pasif mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman
143-150 TEMA: KEGEMBIRAAN |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
HP PKJR 6.2.4 Membincangkan tanggungjawab penumpang supaya
memakai tali pinggang keledar dengan betul. |
PKJR BAM m/s 25 Aktiviti 20 |
|
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
HP PKJR 6.2.5 Membandingkan situasi sama ada alat penahan
digunakan atau tidak serta membuat kesimpulan tentang alat pemadam
keselamatan. |
PKJR BAM m/s 26 Aktiviti 21 -situasi 1 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 29 |
Tema 7: Kelestarian Alam Unit 20: Selamatkan Alam Kita |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.1 Asas menulis. 4.2 Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. situasi. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.1.2 Mendengar, memahami dan
memberikan respons terhadap maklumat yang diujarkan dalam situasi formal 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.1.1 Menulis ayat dalam perenggan secara mekanis dalam bentuk
tulisan berangkai 4.2.1 Melafazkan dan melagukan syair dengan irama yang sesuai serta
menyatakan idea keseluruhan syair 5.3.3 Memahami dan membina ayat aktif, dan ayat pasif mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman
151-156 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
HP PKJR 6.2.5 Membandingkan situasi sama ada alat penahan
digunakan atau tidak serta membuat kesimpulan tentang alat pemadam keselamatan. |
PKJR BAM m/s 26 Aktiviti 21 -situasi 2 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 30 |
Tema 7: Kelestarian Alam Unit 21: Teknologi Hijau |
1.1 Mendengar dan memberikan respons semasa berkomunikasi dalam
situasi formal dan tidak formal 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan multimedia. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai bahan sastera dan bahan bukan
sastera. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.2 Menghayati keindahan dan kesantunan bahasa dalam bahan sastera. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.1.3 Mendengar, mentafsir dan memberikan respons terhadap soalan
secara kritis dan kreatif. 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia untuk
membuat pertimbangan dan keputusan 2.3.2 Membaca dan mempersembahkan karya sastera dan karya bukan
sastera dengan pelbagai bentuk penyampaian 3.2.1 Membina dan menulis ayat untuk menyatakan pendapat daripada
sesuatu bahan multimedia. 4.2.2 Mendeklamasikan sajak dengan nada yang sesuai dan menyatakan
maksud sajak. 5.3.3 Memahami dan membina ayat aktif, dan ayat pasif mengikut
konteks 5.3.4 Memahami dan membina ayat susunan biasa dan susunan songsang
mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
157-166 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
6.2.6 Menerangkan akibat kepada penumpang di dalam kenderaan
apabila kenderaan tersebut membelok dengan tajam atau melanggar objek. |
PKJR BAM m/s 28 Aktiviti 22 |
|
CUTI
PERTENGAHAN PENGGAL (KUMPULAN A: 10.09.2021 - 18.09.2021,
KUMPULAN B: 10.09.2021 - 18.09.2021) |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 31 |
Tema 8: Ekonomi, Keusahawanan dan Pengurusan Kewangan Unit 22: Ekonomi Dinamik |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan
kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.1 Memahami dan menggunakan golongan kata mengikut konteks |
1.2.1 Bertutur untuk menyatakan pertimbangan dan keputusan tentang
bahan multimedia secara bertatasusila mengikut konteks 2.1.1 Membaca dan memahami maklumat tersurat dan tersirat untuk
memberikan respons 3.2.2 Menghasilkan jawapan dengan memberikan alasan secara kritis
dan kreatif 4.3.1 Mengubah suai puisi dengan bahasa yang indah dan santun secara
separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.1.4(i-iii) Memahami dan menggunakan kata pemeri, kata penguat dan
kata bantu mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
167-172 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.2 Penggunaan alat penahan |
6.2.6 Menerangkan akibat kepada penumpang di dalam kenderaan
apabila kenderaan tersebut membelok dengan tajam atau melanggar objek. |
PKJR BAM m/s 28 Aktiviti 22 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 32, 33 |
Tema 8: Ekonomi, Keusahawanan dan Pengurusan Kewangan Unit 23: Usahawan Berwawasan |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat dan idea bagi pelbagai
tujuan. 2.1 Asas membaca dan memahami. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan menyerapkan keindahan dan kesantunan
bahasa serta mempersembahkannya secara kreatif. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.2.2 Bertutur dan menghuraikan maklumat tersurat dan tersirat yang
dikenal pasti dengan menggunakan idea yang kritis dan kreatif 2.1.2 Membaca dan merujuk kamus serta media elektronik untuk mencari
makna perkataan dan meneliti ejaan yang tepat mengikut susunan perkataan 3.2.3 Mencatat maklumat berdasarkan bahan yang dibaca, dilihat, dan
didengar 4.3.2 Mengubah suai cerita dengan bahasa yang indah dan santun
secara separa berpandu dan mempersembahkannya secara kreatif 5.2.1(i-iv) Memahami dan menggunakan kata berimbuhan awalan,
akhiran, apitan dan sisipan mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
173-178 PENDIDIKAN SIVIK (SEPT) TEMA: KASIH SAYANG |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.3 Penggunaan topi keledar |
HP PKJR 6.3.1 Membincangkan kepentingan pemakaian topi keledar
dengan betul untuk melindungi pembonceng. |
PKJR BAM m/s 29 Aktiviti 23 |
|
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.3 Penggunaan topi keledar |
HP PKJR 6.3.2 Menerangkan cara pemakaian topi keledar yang
betul. |
PKJR BAM m/s 30 Aktiviti 24 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 33, 34 |
Tema 8: Ekonomi, Keusahawanan dan Pengurusan Kewangan Unit 24: Pintar Kewangan |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat
dan idea bagi pelbagai tujuan. 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan
multimedia. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat
yang bermakna 4.3 Menghasilkan bahan sastera dengan
menyerapkan keindahan dan kesantunan bahasa serta mempersembahkannya secara
kreatif. 5.2 Memahami dan menggunakan bentuk kata mengikut konteks |
1.2.3 Bersoal jawab untuk menjana idea tentang sesuatu perkara 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia
untuk membuat pertimbangan dan keputusan 3.2.4 Menulis teks prosa yang diimlakkan 4.3.3 Mengubah suai seni kata lagu dengan menggunakan diksi yang
sesuai dan mempersembahkannya dengan gaya yang kreatif 5.2.2(i-ii) Memahami dan menggunakan kata majmuk bebas, kata majmuk
mantap dan kata majmuk kiasan mengikut konteks 5.2.3(i-iii) Memahami dan menggunakan kata ganda penuh, kata ganda
separa dan kata ganda berentak mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman 179-188 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.3 Penggunaan topi keledar |
HP PKJR 6.3.2 Menerangkan cara pemakaian topi keledar yang
betul. 6.3.3 Kepentingan memakai topi keledar yang sesuai |
PKJR BAM m/s 31 Aktiviti 24 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 35 |
Tema 9: Integriti Unit 25: Insan Berketerampilan |
1.3 Bercerita, dan menceritakan perkara
yang didengar, ditonton dan dibaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai
bahan sastera dan bahan bukan sastera. 3.3 Menghasilkan penulisan 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan
menghasilkan unsur keindahan dalam seni tulisan jawi. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut
konteks |
1.3.1 Bercerita dengan sebutan yang betul, intonasi dan gaya yang
sesuai 2.3.1 Membaca dan meneliti kandungan teks karya sastera dan karya
bukan sastera untuk membuat rumusan. 3.3.1 Mendraf dan menghasilkan penulisan berformat, dan tidak
berformat 4.4.1 Mengenal, mengecam dan menyebut huruf tunggal yang ditulis
mengikut tulisan Jawi dalam perumpamaan dan mempersembahkannya 5.3.1 Memahami dan membina ayat tunggal dan ayat majmuk dengan
peluasan subjek dan predikat mengikut konteks 5.3.2(i-ii) Memahami dan membina pelbagai jenis ayat seruan dan ayat
perintah mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
190-196 PENDIDIKAN SIVIK OKTOBER TEMA: HORMAT MENGHORMATI |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.3 Penggunaan topi keledar |
HP PKJR 6.3.3 Kepentingan memakai topi keledar yang sesuai 6.3.4 Menunjukkan kepekaan tentang kepenetingan dan
strategi untuk membuat orang lain peka tentang penggunaan topi keledar dengan
betul. |
BAM m/s 32 Aktiviti 25 PKJR BAM m/s 33 Aktiviti 26 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 36 |
Tema 9: Integriti Unit 26: Dahulukan yang Utama |
1.3 Bercerita, dan menceritakan perkara
yang didengar, ditonton dan dibaca dengan sebutan dan intonasi yang betul. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai
bahan sastera dan bahan bukan sastera. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat
yang bermakna 4.4 Mengaplikasikan, menghayati dan
menghasilkan unsur keindahan dalam seni tulisan jawi. 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.3.2 Menceritakan sesuatu perkara yang didengar, ditonton dan
dibaca dengan sebutan yang betul dan intonasi serta gaya yang sesuai 2.3.2 Membaca dan mempersembahkan karya sastera dan karya bukan
sastera dengan pelbagai bentuk penyampaian 3.2.2 Menghasilkan jawapan dengan memberikan alasan secara kritis
dan kreatif 4.4.2 Mempersembahkan keindahan seni tulisan jawi melalui
perumpamaan 5.3.3 Memahami dan membina ayat aktif, dan ayat pasif mengikut
konteks |
Buku Teks: Halaman
197-202 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.3 Penggunaan topi keledar |
HP PKJR 6.3.4 Menunjukkan kepekaan tentang kepenetingan dan
strategi untuk membuat orang lain peka tentang penggunaan topi keledar dengan
betul. |
PKJR BAM m/s 33 Aktiviti 26 |
|
CUTI DEEPAVALI (KUMPULAN A: 03 - 06 NOVEMBER 2021, KUMPULAN B: 03 - 06
NOVEMBER 2021) |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
M 37, 38 |
Tema 9: Integriti Unit 27: Hormati Hak Sesama Kita |
1.2 Bertutur untuk menyampaikan maklumat
dan idea bagi pelbagai tujuan. 2.2 Membaca, memahami, dan menaakul bahan
multimedia. 2.3 Membaca dan mengapresiasi pelbagai
bahan sastera dan bahan bukan sastera. 3.2 Menulis perkataan, frasa, dan ayat
yang bermakna 5.3 Memahami dan membina ayat mengikut konteks |
1.2.3 Bersoal jawab untuk menjana idea tentang sesuatu perkara 2.2.1 Membaca dan memahami maklumat berdasarkan bahan multimedia
untuk membuat pertimbangan dan keputusan 2.3.2 Membaca dan mempersembahkan karya sastera dan karya bukan
sastera dengan pelbagai bentuk penyampaian 3.2.2 Menghasilkan jawapan dengan memberikan alasan secara kritis
dan kreatif 3.2.4 Menulis teks prosa yang diimlakkan 5.3.3 Memahami dan membina ayat aktif, dan ayat pasif mengikut
konteks 5.3.4 Memahami dan membina ayat susunan biasa dan susunan songsang
mengikut konteks |
Buku Teks: Halaman
203 |
PKJR TEMA 6 TINGKAH LAKU PENUMPANG |
6.4 Menaiki dan menuruni kenderaan dengan selamat. |
HP PKJR 6.4.1 Membincangkan tingkah laku yang selamat untuk
menaiki dan menuruni kenderaan. |
PKJR BAM m/s 34 Aktiviti 27 |
MINGGU |
TEMA
/ UNIT |
STANDARD KANDUNGAN |
STANDARD PEMBELAJARAN |
CATATAN |
39 |
ULANGKAJI |
|||
40 |
PENTAKSIRAN AKHIR TAHUN |
|||
41-42 |
PENGURUSAN AKHIR TAHUN |
|||
CUTI AKHIR TAHUN (KUMPULAN A: 10.12.2021 – 31.12.2021, KUMPULAN B:
10.12.2021 – 31.12.2021) |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan